A 10 legnagyobb hiba egy önéletrajzban…

Szerző: Dátum: 2011. Jul. 11. Kategória: Szakmai önéletrajz - Álláskeresés | 29 hozzászólás

… avagy hogyan ne szúrjuk el a pályázati anyagunkat!

Amióta HR területen dolgozom, több tízezer önéletrajzot láttam a munkám során. ezek között voltak nagyon jók, és nagyon rosszak is. Ha valaki rutinos pályázó, még akkor is nagyon sok hibát követhet el, pláne egy anyuka, aki évekig nem pályázott sehova, nem is kellett ilyen dolgokkal foglalkoznia…

Sebaj, most ezt a hiányosságot is pótolhatjátok! Elindult egy új hírlevél-sorozatom, amellyel szépen, fokozatosan javíthatjuk ki az önéletrajzod hibáit. Ha feliratkozol, néhány naponta kapsz tőlem egy rövid levelet, amiben benne lesz, hogy mit nézz meg az anyagodban, mik lehetnek a végzetes hibák, s hogyan kerüld el ezeket. Azt senkinek nem ígérem, hogy megírom helyette az önéletrajzát :-), de azt igen, hogy ha betartod a hírlevélben írtakat, a sorozat végére lesz egy ütőképes, testreszabott önéletrajzod.

S ha még mindig kérdésed lenne a hírlevelek után is, nyugodtan kérdezz itt, írj egy hozzászólást, s én válaszolok!

Nos, velem tartasz? Ha igen, katt ide!

Ajánlott bejegyzések:

29 hozzászólás

  1. Kedves Ági!

    A kozmetikázással kapcsolatban kérdezném, hogy mi a konkrét tanácsod, ha valóban több évig tartó Gyes-t takar az önéletrajzban szereplő x év munkaviszony? Nálam ez konkrétan úgy néz ki, hogy egy nagyvállalatnál dolgoztam 10 évet, amiből az utolsó 6 évet GYED-en, GYES-en töltöttem. A munkaviszonyom megszűnése után pedig főállású anyuka lettem, tehát az önéletrajzomból kiderül, hogy nem egyik munkahelyről a másikra váltok (nem vagyok naprakész bizonyos dolgokban), viszont azt nem szándékoztam részletezni, hogy mennyire nem. Egyrészt, mert tovább rontja az esélyeimet, másrészt, mert úgy érzem, bizonyos időn túl nincs jelentősége a kihagyott időszak tényleges hosszának. Te mit gondolsz?
    Köszönöm: Ildianyu

    • Kedves Ildianyu!

      Erre nincs tökéletes válasz, mert a CV-det olvasó személy beállítódásától függ, hogy mennyire “tolerálja” a kozmetikázást. Vannak kisebb csúsztatások, amik még nem vágják el alattad a fát, s vannak olyanok, amik azonnal kiverik a biztosítékot a HR-esnél. Én magam a szolíd kozmetikázás híve vagyok, nagyot lódíteni nem tudok, nem is fogok, s nehezen tolerálom, ha más is ezt teszi… Abban azonban igazad van, hogy van az a kihagyás, ahol már tényleg mindegy, hogy x vagy x + 5 év… :-(
      Szerintem próbálkozz meg azzal, amit be mersz vállalni – merészségedtől függően bevallod, vagy nem -, s teszteld a reakciókat. Ha nem jön be, válts át a másikra, s próbáld meg úgy, hogy eredményesebb-e a pályázatod.
      Üdv:

      Ági

      • Kedves Ági!
        Úgy tűnik, a kozmetikázott önéletrajz is elég ronda volt ahhoz, hogy rögtön a kukában landoljon, egyetlen visszajelzés sem érkezett. Van mégis egy 4 órás állásra (adminisztráció) kilátás, nem alkalmazottként, hanem megbízási szerződéssel. Mit kell tudni erről a foglalkoztatási formáról? Gondolom, ha nem hosszabbítják meg, nincs végkielégítés, de van egyéb dolog is amire figyelni kell? Köszönöm: Ildianyu

        • Kedves Ildianyu!

          Végkielégítés csak munkaviszony után jár, tehát ha megbízással dolgozol, nem jár. A megbízást bármikor megszüntethetik, tehát nem túl biztos pont, de ha bevállalod, mert valahol el kell kezdeni, lehet, hogy megéri, hogy visszakerülj újra a munkaerőpiacra.
          Üdv:

          Ági

  2. Kedves Ági!

    Nagyon köszönöm, sokkal világosabb lett a kép. Az ismérvek alapján teljesen egyértelmű, hogy esetemben mégsem megbízási szerződésről van szó, csak egy “kis” fogalomzavar volt a fejemben.
    Üdv: Ildikó

  3. Kedves Ági!
    Mit gondolsz, jelenleg folytatott önkéntes tevékenységet hová célszerű elhelyezni az önéletrajzban egy gyedről visszatérni kívánó anyukának? A munkahelyekhez, hogy ne az tűnjön ki rögtön, hogy az elmúlt két évben “csak” babázott (habár a tevékenység nem kapcsolódik a megpályázni kívánt álláshoz)? Vagy külön önkéntes tevékenység kategóriában, esetleg a szabadidős tevékenységek között? Köszönöm
    Üdv: Kata

    • Kedves Kata!

      Attól függ :-) hangzik a mindig igaz válasz… Ha nagyon el akarod “takarni” az elmúlt két évet, mert rosszul néz ki, hogy legutoljára 2009-ben van munkavégzés a CV-ben, akkor a munkahelyek közé is írhatod, esetleg zárójelben mögé, hogy önkéntes munka GYED alatt. Ha bátran vállalod, hogy az elmúlt 2 évben babáztál, akkor lehet egy külön rovatot is nyitni neki a CV-dben, ahol néhány szóban vázolod, mit csináltál, s főleg miért. Ha taktikus vagy, akkor a munkahelyekhez beírhatod, és a kisérőlevélben utalsz rá, hogy mennyire nem tudtál odahaza ülni, hiányzott a tevékeny élet, s lám, ennek is a jele a te önkéntes munkád, amit heti x órában végeztél. Nincs arany szabály, a lényeg az, hogy látszódjon, hogy nem ültél odahaza 2 évig “minden értelmes tevékenység nélkül” (jaj, de orrba tudnám néha vágni azt, aki ezt kitatálta, mintha gyereket nevelni nem lenne igenis nehéz meló :-)), s fontos, hogy ezt aztán az interjún is jól tudd eladni. Ha nem vagy a kozmetikázás híve, akkor egyértelműen add meg, hogy ez nem 8 órás munkaviszony, nehogy félreértsék, és emiatt ejtsenek ki. Ha bátrabb típus vagy, akkor mehet a kisebb “púder”, csak ne legyen vakolat belőle :-)

      Üdv:

      Ági

      • Köszönöm szépen a választ! Azt hiszem inkább bátor vagyok, mint taktikus :) de azért attól is függővé teszem majd, hogy hová pályázom. További eredményes munkát kívánok neked a honlapodhoz! Üdv Kata

        • Köszönöm, sok sikert neked is!

          Ági

  4. Kedves Ági!

    Olyan kérdéssel fordulok hozzád amiben nagyon nehezen találok megoldásra, sok-sok oldalt elolvastam már, de még mindig vannak sötét:) megválaszolattlan kérdéseim.
    Én 1977.-ben születtem, 2005.06.27.-én helyezkedtem el a jelenlegi munkahelyemen dolgozni (bruttó fizetésem 161000 Ft),
    2006.11.01 – 2007.01.18-ig táppénzre mentem.(2006.11.hónapban az összes szabadságomat felhasználtam a 2007-es évre nem vittem át semmit sem).
    2007.01.19.-én született kisfiam, igénybe vettem minden jogosultságot:
    tgyás 2007.07.05.-ig kaptam, majd
    gyed-et 2007.07.06.-2009.01.19.-ig igényeltem,majd
    2008.12.17.-én született meg a kislányom vele is igénybe vettem eddig mindent
    tgyás 2009.01.20.-2009.06.02.-ig, majd
    gyed-et 2009.06.03.-ától igénylem 2010.12.17.-ig ,majd gyest kapom 2011.12.17.éig.
    Nemrégen megkerestem a főnökömet, hogy dec.17-én lejára gyesem mi a teendőm, ez volt 3 hete azóta sem értesített vissza, a telefonhívásaimra nem válaszol, nem veszi fel. Az idő sürget, és nem tudom mit tegyek.
    Én úgy tudom a felgyülemlett szabadságaimat kivehetem és ki kell hogy adja-fizesse?Amíg szabadságon vagyok van nekem jövedelmem? Ez hogyan is működik?
    A felgyülemlett szabadságokat és a gyerekek után járó szabadságokat hogyan tudom kiszámolni? Írjak neki egy levelet, hogy hivatalosan is meglegyen, hogy én szándékozom ki venni a szabadságaimat?
    viszont a kislányomat nem vették fel óvodába sem bölcsődébe, mert helyhiány van őt nem tudom elhelyezni sehova? Mi a megoldás ilyenkor?
    Köszönettel,szép estét
    erika

    • Kedves Erika!

      Ha a GYES-es lejár, mindeképpen vissza kell, hogy vegyen a munkáltatód a jelenlegi szabályok szerint. Ez a gyakorlatban – ha a munkáltató biztosan nem szeretné az anyukát tovább foglalkoztatni – úgy szokott kinézni, hogy a GYES utolsó napját követő naptól elkezded kivenni a szabikat, majd utána van 30 nap, amíg nem indulhat el a felmondási idő – de a felmondást már közölhetik – majd utána a felmondási idő leteltével megszűnik a munkaviszonyod.
      A felgyülemlett szabikat vagy kiveszed, vagy pénzben megváltják, mindenképpen jár neked! Amíg szabin vagy, akkor is van jövedelmed, hiszen a szabadságra járó bért ugyanúgy a tárgyhónapot követő hónap 10.-éig kell megkapnod, mint a munkabért munkavégzés esetén. A szabadságok kiszámolásához itt egy korábbi bejegyzés a régi blogról, itt mindent megtalálsz: http://dolgozomami.blog.hu/2011/05/03/mennyi_szabadsag_jar_nekem
      A gyermek elhelyezését sajnos meg kell, hogy oldd valahogy, ha nem kell dolgoznod, mert nem is akarnak visszavenni, s munka sincs, akkor talán nem gond, de utána, ha állást keresel, akkor is kell megoldás erre… sajnos jobban én sem tudok tanácsolni, mint nagyszülők, rokonok, szomszéd anyuka, aki még odahaza van, és bevállalja…
      Én a helyedben mindenképpen írnék egy tértivevényes levelet a cégnek, hogy lejár a GYES, s kéred a tájékoztatásukat, hogy hogyan tovább, hány nap szabadságod van, mert ezeket kivennéd, mielőtt újra munkába állsz… s kéred, hogy vegyék fel veled a kapcsolatot.
      Ha ez sem használ, menj oda személyesen… sajnos ennél jobb ötletem nincs, más anyuka is ennyira “nyomulós” szokott lenni az ilyen lerázós munkáltatónál.
      Sok sikert!

      Ági

  5. Kedves Ági,

    Nyelvtudással kapcsolatos hírleveledet olvasva felmerült bennem egy kérdés.

    A CV előnye, ha rövid, tömör, lényegre törő, hogy a munkáltató hamar átlássa. Egy sorban nem tudom megjeleníteni, hogy milyen nyelvből van nyelvvizsgám, milyen szinten, és mikor szereztem, valamint hogy jelenleg milyen rutinnal használom szóban és írásban. (Ez még 11-es betűmérettel se fér ki, pedig az már az az alsó elfogadható, jól olvasható határérték.) Mivel minden szakmai önéletrajzhoz motivációs levelet kell írni, nem volna elég, ha ott kifejti az ember, hogy ne a CV sorait szaporítsa? Vagy ott már késő? Ki lettem dobva? (mármint a CV-m?:-))

    Válaszod megköszönve,
    Zsuzsanna

    • Kedves Zsuzsa!

      Én a nyelvtudást nagyon fontosnak tartom, mindenéppen a CV-dben kéne lennie. A megoldás talán az lehet, hogy csak a nyelvet és a tudásszintet írod be, hogy milyen szintű a nyelvvizsga, és mikor szerezted, nem olyan fontos. De ha 2 oldalas a CV-d, az még nem baj, sőt, bizonyos szakmai tapasztalat után nem is fér bele az ember 1 oldalba. Nekem is nagyon szűkre kéne szorítanom, hogy két oldalba beleférjen. esetleg még ott tudsz játszani, hogy a régebbi, nem annyira releváns munkatapasztalatokat rövidebben írod le (általában ezek vesznek el sok helyet), és a margókat kissé kisebbre veszed mindenütt.
      Sok sikert!

      Ági

  6. Szia Ági,

    A többiek levelét olvasva, rájöttem, hogy bennem fel sem merült, hogy egy szakmai önéletrajzba betegyem, hogy GYED-en voltam x évig. Esetemben 3 év/2 gyerek. Talán azért, mert nem teltek ezek az évek sem tétlenül. (gyereknevelés, önkéntes munka, szakmai és számítás technikai ismeretek, beszélt nyelvek szinten tartása, újabb nyelvek tanulása stb.) Igazából, ami kimaradt ez idő alatt, az a munkahelyi élet maga, a gyakorlat. Persze erre a munkáltató véleményem szerint nem kíváncsi. Van egy sztereotípiája és kész. No meg nekem is a munkáltatóról :-).

    Számomra természetes, hogy egy nő életének a gyerekvállalás szerves része, ennek valamikor meg kell történnie, és a munkáltató oldaláról ez egész másként mutat. Az ember nem lehet egyszerre két helyen. És az is az emberről ad képet, melyiket választja. A gyermeke gondozását vagy a karriert. Úgy gondolom, nincs tetszetős válasz, amely a munkaadónak kedvére való volna, és diszkrimináció áldozatává válunk. Ez akkor súlyosabb, ha az anyuka nem folytathatja munkáját régi munkahelyén. Persze van másik választása is, melyet a jelenlegi jogszabályok lehetővé tesznek, miszerint védettséget élvez a gyermek 3 éves koráig.

    Tehát stratégiai szempontból, amit én jónak látok, és cáfolj meg, ha nem, hogy a gyermek egy és másfél éves kora közt visszamenni a munkahelyre és az adott időszakban visszazökkenni a kerékvágásba, s így eladni magunkat a munkaerőpiacon. No de ezt nem lehet kifejteni egy CV-ben? Hogyan? Hogyan jut el ez ez az üzenet a munkáltató felé 1-2 sorban? Ez számomra rejtély. Ezt is csak a motivációs levélben tudom kifejteni, már ha eljut a dolog odáig.

    A know how-jára lennék kíváncsi, hogy lehet beleszerkeszteni ezeket a gondolatokat egy CV-be? Vagy nem lehet, egyszerű adatközlésként beszúrom a munkatapasztalati listába és a munkáltatóra bízom, érdemesnek tart-e a figyelmére, és talán eljut a motivációs levelemig, ahol lehetőségem van kifejteni, hogy teltek az otthon töltött évek. (természetesen nem erről szólna a levél, de 1-2 mondatba bele lehetne foglalni, nem?)

    Segítséged köszönöm,
    Zsuzsanna

    Köszönettel,
    Zsuzsanna

    • Kedves Zsuzsa!

      Abban, hogy mikor érdemes visszatérni, én is osztom a véleményedet, én is ezt az utat választottam, elég hamar visszamentem dolgozni, mert így láttam jónak, mindannyiunk szempontjából. De azokat is meg tudom érteni, akik 3-4-5 évet is odahaza vannak, nekik ez a jó, a boldog út. Tény azonban, hogy minél kisebb a kihagyás, annál könnyebb eladni azt az üzenetet, hogy nem estünk ki a körforgásból, bár az is tény, hogy annál kisebb és esendőbb (betegebb, önállótlanabb) a poronty a hátunk mögött. Ha a CV-ben nem akarod megjeleníteni a szülési szabit, akkor ne ott legyen az sem, hogy te sokat tanultál, képezted magad ezalatt, és nem ültél odahaza x évet… de ekkor fennáll annak a veszélye, hogy a munkáltató azt hiszi, 8 év tapasztalatod van, holott csak 5 (bár, mi az, amit a a maradék 3 évben lehetett volna csak megtanulni a munkahelyen? :-) 5 év után már mindent tudsz egy munkakörről…) A személyesebb jellegű üzeneteket nem könnyű beleszerkeszteni a CV-be, hiszen a táblázatos, felsorolásszerű anyagban elég nehéz helyet találni a “lelkizésnek” :-). Én vagy azt javaslom, hogy a motivációs leveledbe írd bele ezeket a gondolatokat (itt több helyed van az egyéni stílusnak, mondatoknak, magyarázatnak), a CV-dben nem megjelölve a kiesett időt (ha nem olvassa csak a CV-t, vessen magára :-)), vagy a munkahelynél jelenítsd meg külön azt az időszakot, amikor odahaza voltál, és alá írd be felsorolásszerűen az otthon töltött idő szakmai tevékenységét, eredményeit (nyelvtanulás, önkéntes munka…) Így nem hazudsz az munkahelyi évek számát illetően, de mégis azonnal oda is írtad a “rossz pont” mellé mindazt, ami ellensúlyozhatja. Akit ez sem hat meg, aki ezt sem értékeli, az amúgy sem fog soha felvenni… :-( és te meg ne is akarj neki dolgozni!
      Remélem segítettem, üdv:

      Ági

  7. Kedves Ági!

    Szeretném a segítségedet kérni.
    Február végén lejárt a gyes, visszamentem a céghez dolgozni, illetve még csak a szabikat töltöm. Május 2-án kezdtem volna dolgozni, de jött egy levél, amiben rendes felmondással megszüntetik a munkaviszonyom.
    A felmondási idő kezdete április 2. A felmondási idő 50 nap.
    Az a kérdésem, hogy a felmondási idő kezdődhet akkor, amikor a szabikat töltöm? Vagy csak május 2-tól indulhatna a felmondás?

    Köszönöm szépen!
    Szép napot!
    Timi

    • Kedves Timi!

      A jelenlegi szabályozás szerint a gyermek 3 éves kora után az anyuka nem védett, a szülinapot követő napon a felmondás már közölhető, de a felmondási idő nem indulhat el még 30 napig. Azt nem írtad, hogy pontosan mikor volt a 3. szülinap, innen számold ki kérlek a 30 napot, és az ezt követő naptól a felmondási időd indulhat. Azonban a felmondási időre járó bért és a szabadságnapokra járó bért nem lehet összemosni, ha te most valóban szabin vagy, az nem lehet felmondási idő, hiszen neked mindkét jogcímen külön-külön jár bér. Kérlek, hogy pontosan olvasd el a felmondást, nézd meg, hogy mi van benne a szabadságokról, benne van-e esetleg, hogy hány napod van, s ezt a szabadságok kivétele helyett kifizetik, azaz egy összegben megváltják. Munkáltatói felmondás esetén végkielégítésre is jogosult vagy, ezt is nézd meg, kérlek. Ha nem derül ki egyértelműen, hogy április 1-ig szabin vagy, április 2-ától 50 nap felmondási időt töltesz, DE a maradék, április 1-ig ki nem vett szabit megváltják pénzben, akkor itt bizony nagyon bűzlik valami. Ha ez valóban így van, két dolgot tehetsz: 1.) egyeztetsz a munkáltatóval, hogy a felmondásuk esetén neked mi járna, s megpróbálod békés úton elérni, hogy megkapd a neked járó összeget. Ez a bent ragadt szabadságnapokra járó bér, a felmondási időre járó bér, és végkielégítés (három év után 1 havi, 5 év után 2 havi, 8 év után 3 havi bér). 2.) azonnal munkajogászhoz fordulsz, és megnézeted vele a felmondásban írtakat. Ha a sejtésem beigazolódik, akkor ezt a felmondást meg kell támadni.
      Remélem, érthetően írtam le mindent, ha nem, kérdezz vissza nyugodtan!
      Sok sikert:

      Ági

  8. Kedves Ági!

    Köszönöm szépen a kimerítő választ! Végülis csak az a kérdés, hogy a szabikat kifizetik-e, ami fedi a felmondási időt. A felmondásban leírták, hogy utalják a munkabért, a felmentési időre járó átlagkeresetet, a végkielégítést, az éves szabadságból igénybe nem vett arányos rész távolléti díjjal történő megváltását.
    Tehát konkrétan adatokat nem írtak, gondolom majd küldik azt is.
    A többi szerintem akkor jó. Ennek kell még utána néznem.

    Köszönöm szépen!
    Timi

    • Szia Timi!

      Igen, a leírás szerint jó, de azért a számok pontos ismeretében látod majd csak, hogy tényleg megkaptad-e. Remélem, igen!
      Üdv:

      Ági

  9. Kedves Ági!

    A nyelvtudással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Érdemes-e odaírni egy nyelvtudás mellé, hogy passzív??? Nekem szakmai felsőfokú nyelvvizsgám van angolból is és németből is, de az előző munkahelyemen csak az angol nyelvet használtam, a németre sajnos nem volt lehetőség. Megértem, de ha meg kellene szólalnom, gondban lennék. Most szeretnék 3 év szülési szabi után ismét munkába állni (3 gyermekkel). Hogyan jelezzem ezt az önéletrajzban?
    Válaszod előre is köszönöm!
    Ildi

    • Kedves Ildi!

      Ha a munkakörhöz nem elvárás a német nyelvtudás, én a helyedben akkor is beírnám, hogy passzív a nyelvtudás. Személyes tapasztalatból mondom: nincs annál bosszantóbb, mint hogy kiderül az interjún, hogy a jelölt nem állított igazat. Ha a munkához nem kell sok német nyelvtudás, és van idő belerázódni, akkor a passzív mellé azt is beírnám, hogy igény esetén néhány hónapon belül felfrissíthetem. Viszont akkor ezt meg is kell tennem, hiszen ezt vállaltam!!!!
      Ha állást keresel, azt tanácsolom, hogy szánj időt a német tudásod frissítésére, sokkal piacképesebb vagy, ha mind a kettő nyelvet tudod használni. Ha valaha felsőfokúd volt, néhány hónap alatt visszahozható az a tudás. Lehet német TV-t nézni, olvasni, vagy találj egy anyukát, akinek a német tudása jó, az angolja gyenge, eresszétek össze a gyerkőcöket, s ti addig tanítsátok egymást.
      Sok sikert!

      Ági

  10. Kedves Ági!
    Mi a helyzet az előnytelen családnévvel?
    Tudom, hogy ezt eltitkolni, kozmetikázni nem lehet, másrészt pedig olyan munkahelyre menni, ahol eleve előítélettel vannak, inkább ne… de mégis, az ember (jelen esetben én :-) ) dolgozni szeretne, s ha folyton falba ütközik a neve miatt?
    Családnevem Lakatos, nem vagyok cigány (roma) (félreértés ne essék, nincs bennem előítélet a romákkal szemben!!). Mondanom sem kell (vagy mégis? ) mennyi előítéletbe, visszautasításba ütköztem (nemcsak önéletrajz terén) a nevem miatt!
    2006-ban, amikor Bp-re költöztem, folyamatosan küldtem mindenfelé az önéletrajzomat…sehonnan nem jött válasz. Majd gondoltam egyet, és a nevemet úgy változtattam meg, hogy a leánykorit tüntettem fel, előtte L. (Lakatos rövidítve). És láss csodát, már eljutottam néhány interjúig is! Szerencsére aztán olyan munkáltatóhoz kerültem, aki nem foglalkozott ezzel (vagyis, hogy letagadtam az igazi családnevemet), de úgy érzem a jövőben nem lenne szabad a tűzzel játszani.
    Most ismét álláskeresésben vagyok, ráadásul hosszú kihagyás után (2 gyerek). Mit tanácsolsz, hogyan taktikázzak a nevemet illetően? Mert azért valljuk be, ha egy munkáltató a kezébe veszi az önéletrajzomat, és látja a Lakatos nevet, nem biztos, hogy szívesen alkalmazna mondjuk egy olyan pozícióra, ahol a megbízhatóság a fő szempont…
    Köszönöm segítő válaszodat!
    Üdv:
    Andi

    • Kedves Andi!

      Ügyes volt a korábbi trükk, amit alkalmaztál, nem hiszem, hogy ez olyan nagy baj lenne most sem… elég szomorú, ha valaki ennyire már csak a név alapján ítél, nekem is volt már Lakatos nevű kollégám, s soha eszembe nem jutott, hogy milyen származású…
      Vagy továbbra is a kis névváltoztatással pályázol, vagy készíttetsz egy profi fotóssal egy nagyon jó, színes pályázati fotót (üzleties öltözék, visszafogott smink, elegáns frizura), amin egyértelműen látszik, hogy a nevedből nem kell a – sokszor diszkriminált – származásra következtetniük, s úgy helyezed el a CV-ben, hogy ne lehessen nem észre venni. 😀
      Hátha ez beválik!
      Találsz itt a blogon két cikket is, ami a pályázati fotókkal foglalkozik, olvasd el őket
      Sok sikert az álláskereséshez!

      Ági

  11. Kedves Ági!

    Hírleveledre nemrég iratkoztam fel és nagyon hasznosnak találom a weboldaladat is.
    Már talán sokan kérdeztek hasonló dolgokat tőled, én viszont még mindig tanácstalan vagyok, hogy az önéletrajzomban hogyan szerepeltessem gyedes időszakomat.
    Én két kisfiammal voltam összesen 5 és fél évet itthon.
    A férjemmel magánszoba kiadással foglalkozunk, ami az ő nevén fut. (Ez nem vállalkozás). Ez 6 kiadó apartmant jelent, aminek a folyamatos ügyintézését (reklámozástól a takarítástól szinte mindent) egyedül csináltam.
    Szerinted szerepeltessem ezt az önéletrajzomban? És ha igen, hova írjam? Mert ugye legutóbbi munkaviszonyom 2007-ben volt, és azt is határozott idejű szerződéssel végeztem.

    Válaszodat előre is köszönöm:

    Üdv:

    Zsuzsa

    • Kedves Zsuzsa!

      Valahol, valahogy biztosan elő fog jönni, hogy van “kieső” 5 és fél éved, azt te döntöd el, hogy a pályázás melyik szakaszában szeretnéd ezt a munkáltatók tudomására hozni. Van, aki beírja a CV-be, van, aki csak az interjún mondja el, ha már ott van, eladta magát, érzi, tudja, hogy most már előrukkolhat a gyerkőcökkel :-)
      Ha bátrabb vagy, tüntesd fel úgy, hogy beírod az évszámot, amikortól fogva ezt végzed, s egyszerűen odaírod, hogy magánszoba kiadási tevékenység, s alatta szépen felsorolod az összes feladatot, amit végeztél, s illik a CV-be. Ha eljutsz majd interjúra, akkor ott bevallhatod hogy ezt GYED-GYES mellett csináltad. Attól függően, hogy ez hány szoba, milyen gyakori a vendégek váltása, mennyi egyéb feladatod volt, ez akár egy komoly tapasztalat is lehet, s jele annak, hogy bizony nem “ültél odahaza ölbe tett kézzel”. De ez azt jelenti, hogy az interjún tudnod kell magad frappánsan kivágni, ha a gyerekekre kerül a sor, vagy arra, hogy ezt most akkor főállásban végezted-e, melyik cégnél, stb… Ez a verzió amiatt is tanácsos, mert amúgy nagyon szemet szúrna, hogy 2007 óta nem dolgozol.
      Ha nem vagy ennyire bátor, akkor írd be az otthonlétet, felvállalva az elejétől a gyerekeket, s mellé ugyanezt a munkát. Garantálom, hogy bátor leszel, ha 2 hónapig ezzel a CV-vel sehová sem hívnak be :-) na, jó, viccet félre téve: ahogy érzed, amit megenged a lelkiismereted! Alapvetően senkinek semmi köze, hogy hány gyereked van, de az eltöltött évekkel valahogy el kell számolni. Eme kettő között lavírozz okosan. Azt is megteheted, hogy csak a kísérőlevélbe írod be a GYED-et, nem a CV-be, ott talán kevésbé szúr szemet.
      Próbálkozz azzal elsőre, amit fel tudsz vállalni, s ha ez a gyerekes időszak CV-ben feltüntetése, de nem sikeres egy pályázásod sem hetekig, válts a másikra. Légy merész, hiszen valóban dolgoztál! Hogy közben voltak gyerekeid is? Na és? Másnak talán nem? :-)
      Sok sikert:

      Ági

  12. Kedves Agi,
    az elmult evekben kulfoldon, egy nemzetkozi szervezetnel dolgoztam. A kislanyom megszuletese elott egy honappal valtottunk orszagot a ferjem uj allasa miatt. A juttatasokat mind a munkahelyemtol kaptam. A gyes leteltekor a kislanyom mindossze 10 honapos volt es nem is tudtuk megoldani az elhelyezeset, úgy dontottunk, fizetes nelkuli szabadsagra megyek (2013.05). Nem sokkal kesobb terhes lettem, a masodik kislanyunk juliusban szuletik.
    Realisan szerintem jovo szeptemberben tudok elmenni dolgozni – addigra majdnem 2,5 eve leszek fizetes nelkuli szabin. Ezt hogyan lehet „szepen” feltuntetni egy palyazati anyagban?

    Az elottem irok tobbszor emlitettek, h onkentes munkat vegeznek az otthonlet alatt, nyelvet tanulnak stb. Az en esetemben az ilyen informaciok hova keruljenek, a CV-be (hogy „kicsit elfedje a lyukat”) vagy a kisero levelbe (mivel ezek nem minosulnek foglalkoztatasnak)?

    Koszonok minden tippet,
    udv,
    Agi

    • Kedves Ági!

      Több módszer van :-)
      Az egyik, hogy nem tünteted el, hanem vállalod: ez van, ezt csináltad 2,5 évig :-)
      A másik, hogy az önkéntes munkát (vagy bármi más szakmázásnak tűnő dolgot) írod az elmúlt 2,5 év helyére, jelezve, hogy ekkor is csináltál valamit. Nem az a lényeg, hogy foglalkoztatásnak minősül-e, bért kaptál-e, hanem hogy “otthon ültél” két gyerekkel (ahogy a munkáltatók gondolják), vagy ez idő alatt is tevékenykedtél valahol, s így nem estél ki a körforgásból. Beírhatod a CV-be, de ha jobban illene a kísérőlevélbe, mert pl. jobban szeretnéd kifejteni, az is jó. A levélbe írás egyetlen hátránya, hogy azt nem mindenki olvassa el, míg a CV-t tuti előveszik.
      Sok sikert a pályázáshoz!

      Ági

Pin It on Pinterest

Tájékoztatni szeretnélek, hogy ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérlek, engedélyezd a sütik használatát. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnom a figyelmedet arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé tegye számodra a böngészést. A sütiket természetesen letilthatod a böngésződ beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszed meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

Bezárás